Saturday, June 11, 2011

Senyum itu satu sdekah. :))


Assalamualaikum untok sapa yg tgah baca entry aku kali ni. Ok, First of all. aku nk tnya hmpa. Hmpa suka senyum takk? Pernah senyum tak? Susah tak senyum? Sory la, soalan aku nie agak merapu kot -,-' tapi, aku tgok skrang ni kbyakan orang dah x reti senyum. bukan susah pon kan? Bukankah dalam islam menyuruh kita senyum, kerana itu satu sedekah :) senyum jaaa.

Sad thing is ramai orang dah mcm sombong pulakk aku tgok ==' dapat pahala apa senyum. Senyum laa, lawa oahh makcik-2 klau senyum. Hoho. Kalau kita senyum, orang laen dah boleh taw ngan prangai kita ni. Nampak la tak sombongg. Setengah orang tu, dok tunggu la dia nk senyum ka aaku nk senyum dulu. hahaha, la ni hmpa takpayah laa dok penat pikiaq pasai tue. senyummm jaaa :B

    

Dan kalau senyum tue kena la ikhlas okei.Sincere nahh. Ikhlas ni datang dri sudut hati kita. Bukan dok terlintas dalam hati "Eiii, kau ingat aku nk senyum sangat ke hah? Depan mak aku jeee :P" time senyum. Hampa taw dak bila hmpa senyum kan. Muka hmpa nmpak mcm gula-gula. Manis sgt-2. 


No comments:

Post a Comment